Ponadczasowy romans, w centrum którego stoją bohaterowie z krwi i kości, dalecy od ideału, lecz aspirujący do niego, marzący o miłości jak z ekranu, choć jakże zwyczajnej.
Skąpana w świetle włoskiego słońca zgrabna opowieść emancypacyjna oraz komedia romantyczna wykraczająca poza sztywne ramy gatunkowe.
Dojrzały na poziomie dramaturgicznym, wizualnym oraz komicznym film będący preludium do największego arcydzieła w karierze Bustera Keatona.
Przesiąknięty paranoją i wciąż aktualny w XXI wieku gotycki melodramat, w którym ciemiężona kobieta próbuje wyzwolić się spod ucisku patriarchatu.
Ponadczasowe dzieło łączące melodramat z kinem sensacyjnym, którego nieśmiertelni dziś bohaterowie są metaforami różnych postaw dochodzących do głosu w czasie drugiej wojny światowej.
Zapowiadający zmiany melancholijny i kontemplacyjny western o pragnieniu sławy i lękach związanych ze stereotypowo pojmowaną męskością.
Wzorcowy film noir o zwyczajnych ludziach robiących nadzwyczajnie złe rzeczy, mroczny, cyniczny, perwersyjny, ale i chwilami zabawny.
Zrealizowane w Technicolorze kino noir, złożone, wymykające się osądom i gatunkowym schematom, odsłaniające ciemną stronę ludzkiej natury.
Zamknięta w serii mniej lub bardziej komicznych epizodów satyra społeczna o trudach związanych z wydaniem córki za mąż.
Kino rockandrollowe pełną gębą, być może szczytowe osiągnięcie Elvisa Presleya oraz dowód na to, że w Ameryce nawet morderstwo nie jest w stanie przekreślić zawrotnej kariery.
Robotniczy i rodzinny dramat dotykający wielu aktualnych także dziś tematów, a przy tym jeden z najbardziej poruszających filmów Johna Forda.
Zabawna, rozerotyzowana i pełna wizualnego polotu opowieść o miłości, która sama w sobie jest magią i uczuciem silniejszym od mocy nieczystych.
Błyskotliwa, dynamiczna i subwersywna komedia romantyczna, społeczny komentarz oraz film postulujący równość pomiędzy kobietami i mężczyznami.
Fenomenalny, perfekcyjnie skonstruowany i zanurzony w gotyckim romansie thriller, w którym życie kobiety wisi dosłownie na telefonicznym kablu.
Klasyczna powiastka, w której chłopak spotyka dziewczynę, wyrafinowany, a przy tym całkowicie pozbawiony cynizmu romans z nieśpiewającą Judy Garland.
Przypominające egzystencjalny horror głębokie studium obsesji i chorych ambicji, które – jak w przypadku każdego szanującego się filmu noir – prowadzą do upadku.
Wciąż aktualne, pełne empatii i nieepatujące tanią sensacją, choć zarazem brutalne i przerażające kino o emocjonalnych skutkach gwałtu.
Prowokacyjny film noir o nienawiści silniejszej i seksowniejszej niż miłość, a także o kobiecie niesłusznie określanej mianem femme fatale.
Wyborne kino feministyczne w reżyserii zapomnianej dziś Dorothy Arzner, u podstaw którego leży próba zmierzenia się z patriarchatem i toksycznym męskim spojrzeniem.
Błyskawicznie poprowadzona komedia romantyczna będąca satyrą na Amerykę: na jej skorumpowanych polityków i cynicznych pismaków.
Łzawy melodramat o niespełnionym macierzyństwie w reżyserii zapomnianego dziś Mitchella Leisena i z wyborną rolą Olivii de Havilland.
Pean na cześć amerykańskiej rodziny i domowego ogniska w obliczu żalu, samotności, strachu przed przyszłością, żałoby oraz ekonomicznych cięć czasu wojny.
Wspaniała przypowieść o zgubnym wpływie chciwości na człowieka oraz o zniszczeniach, jakich dokonuje ona w słabej ludzkiej duszy.
Zanurzona w psychoanalizie spod znaku Freuda opowieść o zdradzie, zbrodni, karze i potędze snów oraz wnikliwa wiwisekcja ludzkiej natury.
Podana w formie czarnej komedii halloweenowa opowieść z Brooklynu, gdzie wszystko może się zdarzyć i wszystko rzeczywiście się zdarza.
Cyniczna, rozerotyzowana i niepoprawna politycznie powojenna komedia romantyczna, gwarantująca rozrywkę najwyższej jakości.
Afirmacja amerykańskich cnót uosabianych przez tragicznie zmarłego Lou Gehriga, jednego z najwybitniejszych baseballistów w historii.
Jeden z najpiękniejszych filmów bożonarodzeniowych; świąteczna fantazja, w której magia dzieje się w sercach i umysłach bohaterów.
Jedna z najbardziej niezwykłych komedii romantycznych ery studyjnej; niby czysta fantazja w stylu klasycznego Lubitscha, a tak głęboko zakorzeniona w humanizmie.
Lepsze niż przeciętne kino o agresywnych i pełnych zazdrości relacjach międzyludzkich oraz udany dramat o kobiecie w oblężonej twierdzy.