Wyjątkowo humanistyczna historia zakładu karnego i osądzonych w nim mężczyzn, jakże inna od tego, do czego na przestrzeni dekad przyzwyczajało kino więzienne.
Skromne i przyzwoicie zrealizowane, ale nie do końca satysfakcjonujące kino o dojrzewaniu, w którym głupi żart przelewa czarę goryczy i być może bezpowrotnie zaburza relację łączącą dziewczynę z ojcem.
Zbudowana na uczuciu nostalgii za czasami na poły cyfrowego, a na poły wciąż analogowego dzieciństwa historia dorastania sprzężonego z rasą i pochodzeniem.
Zabawna i sentymentalna zarazem opowieść ku przestrodze, w centrum – nomen omen – akcji stawiająca oszukaną seniorkę, która bierze sprawy w swoje ręce.
Poruszające i równoważone przez tony komediowe kino o żałobie oraz uzdrawiającej mocy sztuki teatralnej, na powrót scalającej poturbowaną przez los rodzinę.
Umiarkowanie wydarzona opowieść o oryginalnie pojmowanym dojrzewaniu oraz nietypowej miłości, która nie tylko rodzi się wbrew oczekiwaniom, ale i pokonuje twórczą niemoc.
Noszący znamiona thrillera kryminał – całkiem skądinąd niezły – o ludziach z amerykańskiego Południa, których losy splatają się w sposób najdziwniejszy z możliwych.
Rozgrywająca się na tle burz pyłowych i sięgająca po rozwiązania rodem z kina grozy opowieść o kobiecie w żałobie, straumatyzowanej i nękanej przez wewnętrzne demony.
Do bólu stereotypowa i nudna opowieść kryminalna nosząca znamiona kina noir, której bohater – gdyby tylko oglądał więcej filmów – miałby w życiu łatwiej.
Reżyserskie zmartwychwstanie, czyli skąpana w brązach opowieść o trzech siostrach, szeptach i krzykach oraz miłości i śmierci, rozgrywająca się na tle niewidzialnego Nowego Jorku.
Imitująca kino braci Coen opowieść o małomiasteczkowych żądzach, która z dość niezłej czarnej komedii przekształca się w trudną do zniesienia paradę zgonów.
Proste – na poziomie zarówno formalnym, jak i konstrukcji postaci – i niepotrzebnie aż tak slapstickowe kino o próbie spełnienia mitycznego Snu.
Zrealizowana we wnętrzu nowojorskiej taksówki opowieść o kobiecie o udręczonej duszy i mężczyźnie potrafiącym słuchać.
Sprawna technicznie, z werwą zagrana, dość zabawna i wystarczająco skomplikowana opowieść o napadzie na bank z romansem w tle.
Skąpane w wyblakłych promieniach letniego słońca dzieło zbudowane na paradoksie, bo tyleż intrygujące, co zwyczajnie nudne, męczące i usypiające.
Dzieło nijakie, stanowiące gatunkową mieszankę – od komedii kumpelskiej po thriller akcji – z której nic dobrego nie wynika.
Oryginalne kino spod znaku science fiction, małe i duże zarazem, przyglądające się człowiekowi tu i teraz, ale i w szerszej perspektywie.
Przytłaczająca nadmiarem wątków, a momentami wręcz niedorzeczna opowieść o amerykańskiej rodzinie z nieprzestającymi się piętrzyć problemami.
Rzetelne i budujące kino sportowe, którego bohaterka pokonuje nie tylko kanał La Manche, ale również wszechobecną mizoginię i uprzedzenia wobec kobiet.
Poruszająca opowieść o wielopokoleniowej i niełatwej do wyrażenia miłości ojców do swych synów rozwijających się w spektrum autyzmu.
Skąpana w realizmie magicznym quasi-romantyczna opowieść o byłych kochankach, w których aż buzuje od resentymentów i złośliwości.
Zaangażowane kino ukazujące problemy Ameryki, a większym stopniu skupiające się na przyjaźni oraz radościach i trudach wynikających z dojrzewania.
Ciekawa wizualnie – co nie oznacza bynajmniej, że oryginalna – opowieść o młodych ludziach ze Środkowego Zachodu, których pozbawiona emocji relacja nie ma większego wpływu na odbiorcę.
Szczątkowe i niekonsekwentnie poprowadzone kino o trudnej relacji pomiędzy córką a szukającą oświecenia matką.
Nietypowa opowieść o dojrzewaniu i odkrywaniu orientacji psychoseksualnej, bo skupiona nie na nastolatce, a na dorosłej kobiecie.
Szalenie łzawa i na wskroś pompatyczna, choć zarazem przynosząca dziwne ukojenie opowieść o walce z trudami i przeciwnościami.
Kolejna opowieść o trawiącym Amerykę kryzysie opioidowym, ale tym razem wyróżniająca się na tle podobnych historii, bo utrzymana we względnie optymistycznym tonie.
Stylowa, skupiona na stronie plastycznej, a przy tym pozbawiona interesującej treści opowieść o traumie i manipulacji.
Zapowiadająca się interesująco, a ostatecznie opowiadająca trochę o niczym wizja prowincjonalnej Ameryki wczesnej epoki Ronalda Reagana.
Przejmująca historia uzależnionej od alkoholu kobiety, która, sięgnąwszy dna, próbuje się odeń odbić i raz jeszcze zawalczyć o swoje życie i przyszłość.